خودرو mvm مدل x22 2020-05-19

بررسی کامل خودرو mvm x22 جدید + مشخصات، تصاویر و قیمت mvm x22 روکیدا

متریال کابین را می‌توان با در نظرگیری قیمت خودرو، تشکیل شده از پلاستیک خشک اما نسبتا باکیفیت دانست. صندلی‌ها، بخش‌هایی از پنل درب‌ها و غربیلک فرمان به وسیله پوشش چرم مانند روکش شده‌اند. پس با ما همراه شوید تا اطلاعات کاملی از ایکس22 را به گنجینه دانش خودرویی خود اضافه نمایید و یا اگر قصد خرید این اتومبیل را دارید، با آگاهی کامل به سراغ آن بروید. پنل مدل کلاسیک دو صفحه‌ای است که یکی سرعت و یکی دور موتور را نشان می‌دهد.

شرایط فروش ام وی ام ایکس 22

اگر دنبال یک خودروی شاسی بلند قیمت مناسب، با طراحی خاص و امکانات معقول هستید،ام وی ام ایکس 22 می‌تواند یکی از این گزینه‌ها باشد. ام‌وی‌ام X22، نسخه اسپرت و جوان‌پسند از مدل خانوادگی‌تر X33 محسوب میشود که با هدف تسلط بر بازار کراس‌اوورهای کوچک عرضه شده است. خودرویی با مشخصات فنی نزدیک به برادر هاچ‌بک‌اش یعنی 315 اما با ارتفاع بیشتر و ظاهر جذاب‌تر که با استفاده از اِلمان‌های آفرودی موفق شده دل هوادارنش را به دست آورد. این محصول در تیپ‌های متفاوت از نظر سطح آپشن و دو نوع جعبه‌دنده 4 سرعته اتوماتیک و 5 سرعته دستی به بازارمان عرضه میشود و تاکنون به فروش مناسبی دست یافته است. یکی از دلایل استقبال از X22 شرایط فروش متنوع و گستردگی مناسب مراکز خدماتی است، ضمن اینکه این محصول بر خلاف بسیاری از رقبایش توانسته حضور مستمر و با ثباتی را در بازار تجربه کند تا مشتریان نگرانی چندانی از بابت آینده و کمبود قطعات یدکی نداشته باشند. جدا از اینها، طراحی زیبا و وجود آپشن‌های پرشمار که از سال 1397 تکمیل‌تر هم شد، ام‌وی‌ام X22 را به خودروی دوست داشتنی در این رده قیمتی بدل نمود.

هدف ما محافظت از خودرو در برابر آسیب دیدگی و ارائه خدمات مطلوب در هنگام یدک کش کردن اتومبیل شما با هزینه مناسب است. امداد مدیران خودرو با سرعت در ارائه خدمات، استفاده از تجهیزات ایمن برای یدک کشی‌های طولانی، و قیمت مناسب، از شرکت‌های دیگر متمایز است. ما با کادری مجرب و حرفه‌ای و به صورت شبانه‌روزی و 24 ساعته آماده ارائه خدمات به شما مشتریان گرامی هستیم. عدم انتقال قدرت از موتور به گیربکس، شتاب‌گیری بسیار ضعیف، مشکل برقی، مشکل کولر، مشکل هواگیری باک. سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) در خودروی MVM X22 یک ویژگی امنیتی است که انحراف خودرو را تشخیص می‌دهد و از وقوع آن جلوگیری می‌کند و به بازیابی کنترل خودرو کمک شایانی می‌کند.

ام وی ام ایکس22 به یک پیشرانه 1.5 لیتری (1497 سی سی) 16 سوپاپه مجهز شده که حداکثر توان خروجی آن در دور موتور 6000rpm برابر با 105 اسب بخار بوده و نهایت گشتاور حاصل نیز معادل 135 نیوتن‌متر است که در دور موتور 2750 در اختیار راننده قرار خواهد گرفت. تیگو2، تیگو X3 و MVM X22 ، کلیه نام‌هایی است که به کراس اوور جمع و جور شرکت خودروسازی چری چین اطلاق می‌شود. اما به دلیل افزایش تقاضا برای خرید این خودرو، فروش اقساطی آن در سال ۱۴۰۳ محدود گردید. طوری که تقریبا در اکثر طرح های فروش، این محصول فقط به صورت نقدی عرضه می شود.

برچسب : خودرو , راهنمای خرید MVM X22

نسخه دنده‌ای این خودرو در تیپ اسپرت لاکچری با صفر کیلومتر کارکرد و سال تولید 1400 نیز با بهای 487 میلیون تومان داد و ستد می‌شود. مدیران خودرو به دنبال آن است که با ارائه شرایط فروش متنوع اقشار مختلف جامعه را به سمت خرید محصولات خود راهی کند. شما می‌توانید جدیدترین شرایط فروش خودرو mvm X22 از سوی شرکت مدیران‌خودرو را در اینجا مشاهده نمایید. در نمای رو‌به‌رو، چراغ‌های درشت ام وی ام X22 هماهنگی بسیار خوبی با سایز بدنه دارند و این محصول نسبتا کوچک را بزرگ‌تر از آنچه هست، نشان می‌دهند.

نمایشگر ۸ اینچی در میان داشبورد یک کراس‌اور ارزان‌قیمت چینی، از نکات مثبت ام وی ام X22 است که نمی‌توان به‌راحتی از کنار آن گذشت. دوربین دنده‌ی عقب هم در تمامی نسخه‌های این خودرو وجود دارد؛ ضمن اینکه پشت پنل فرمان هم از نمایشگر دیجیتال برای اطلاع‌رسانی مصرف سوخت و بسیاری از شرایط فنی خودرو، استفاده شده است. X22 از طراحی سیلندری برای بخش سرعت‌سنج و نشان‌دهنده‌ی دور موتور بهره نمی‌برد، اما در این قسمت هم با حداقل هزینه، مدرن و کارآمد جلوه می‌کند؛ هرچند حالت متقارن عقربه‌ها و برعکس بودن نمایش‌دهنده‌ی دور موتور، می‌تواند آزاردهنده باشد. یکی از نکات مثبت این کراس اوور مصرف سوخت مناسب آن است به طوری که مصرف سوخت ترکیبی در حالت اتوماتیک 6.1 لیتر و در مدل دنده ای 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

ام‌وی‌ام X22 Pro IE/نقد و اقساط/صفر خشک

حاشیه‌های پنل کیلومترشمار تعبیه شده در خودروی MVM X22 نیز درجه‌بندی شده تا عقربه‌های سرعت‌سنج و دورسنج بتوانند راننده را نسبت به وضعیت سرعت خودرو و دور موتور آگاه نمایند. حالت آیرودینامیک این خودرو به‌خوبی حفظ شده است، درحالی‌که اندازه‌ی پنجره‌ها و شیب سقف، راضی‌کننده به‌نظر می‌رسد. ریل مربوط به باربند سقف، فلزی و براق است؛ اما قاب دور شیشه‌ها و زیر رکاب، از پلاستیک سیاه‌رنگ خواهد بود.

فضای داخلی

MVM X22 Pro به موتور ۱٫۰ لیتری سه سیلندر توربو با قدرت ۱۰۲ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متر مجهز است. این موتور با گیربکس CVT جفت شده است که عملکرد بهینه و مصرف سوخت کم را تضمین می‌کند. برخی از بخش‌های داشبورد خودروی MVM X22 با روکشی به طرح فیبرکربن پوشانده شده که زیبایی و حس اسپرت منحصربفردی را القا می‌کند. طبق معمول خودروهای چینی، ام وی ام X22 هم از نبود پیشرانه‌ای قدرتمند رنج می‌برد. این مهم، البته نسبت مستقیمی با هزینه‌ی خرید این مدل‌ها دارد و نمی‌توان باتوجه به قیمت نهائی، توقعی بیش از این داشت.

برای مثال در تست شتاب مقایسه ای بین مدل های دنده دستی و اتوماتیک، برتری نسخه دنده دستی چندان چشمگیر نبود و این نکته حکایت از عملکرد خوب مدل اتوماتیک در تعویض دنده ها دارد. گفتنی است که در نسخه های جدید این خودرو سامانه کنترل پایداری ESP نیز به شکل استاندارد نصب شده است و به جز سری اولیه (سال نخست عرضه) سایز مدل ها مجهز به سیستم کنترل پایداری هستند. همچنین برخی از بخش‌های داشبورد با روکشی به طرح فیبرکربن پوشانده شده است که زیبایی و حس اسپرت بیشتری را القا می‌نماید.دکمه‌های مرتبط با کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل، خود را در دل غربیلک فرمان نسبتا بزرگ و خوش‌دست ام وی ام ایکس22 جای داده‌اند. ریل سقفی آلومینیومی به همراه متعلقات پلاستیکی مشکی‌رنگ دور گلگیرها که از قسمت جلو تا بخش عقب خودرو امتداد یافته‌اند، بر خصوصیات ظاهری اسپرت‌گونه ام وی ام ایکس 22 افزوده‌ اند.. میزان مصرف سوخت ام وی ام X22 پرو دنده‌ای هم در سیکل ترکیبی حدود 7 لیتر برای هر 100 کیلومتر است.

سوار ماشین X22 PRO که می‌شوید نیز با تغییرات قابل توجهی نسبت به ایکس 22 روبه‌رو می‌شوید. پنل مرکزی داشبورد کمی به سمت راننده چرخیده است تا دسترسی راحت‌تری را فراهم کند. بسیاری از دکمه‌های پنل مرکزی نیز حذف شده‌ و جای خود را به دکمه‌های لمسی داده‌اند. انتتخاب مانیتور 9 اینچی با رابط کاربری جذاب تفاوت X22 با X22 PRO را بیشتر نمایان می‌کند. نمی‌توان از کنار فرمان برقی جدید ایکس 22 پرو و سانروف آن نیز به‌سادگی عبور کرد. بعد از اینکه پدال گاز mvm x22 pro را فشار دهید متوجه خواهید شد که علی‌رغم حذف یک سیلندر موتور، شتاب اولیه چندان تغییر نکرده و همان کارایی متعادل و متناسب با نیازهای شهری و خانوادگی را ارائه می‌دهد.

با این حساب، چهار مدل کراس‌اور در سبد محصولات چری وجود دارند که شامل تیگو 2، تیگو 3 (ام وی ام x33 با برند MVM )، تیگو 5 و تیگو 7 هستند. پیش‌تر، به بررسی کامل خودروهای تیگو 5 و چری تیگو 7 در زومیت پرداخته‌ایم و حال به سراغ کوچک‌ترین عضو این گروه، ام وی ام ایکس۲۲ می‌رویم که به‌نظر می‌رسد باتوجه به قیمت کمتر، جذابیت بیشتری برای بازار ایران داشته باشد. شرکت چری در یکی دو سال اخیر روی خودروهای خود امکانات جانبی رفاهی یا همان آپشن‌های زیادی تعبیه می‌کند. این امکانات در برخی نسخه‌های خودروهای شاسی بلند چون تیگو ۵ به حد عالی خود می‌رسد. سیستم تعلیق و فنربندی نرم X22، فراتر از کلاس قیمتی این خودرو است و در مجموع می‌توان گفت یک خودروی شهری برای مصرف روزانه‌ی انفرادی یا خانواده‌ی جوان است.

در ایران نیز چری تیگو 2 مدتی پس از معرفی شدن در بازار چین، وارد خط مونتاژ مدیران خودرو، نمایندگی رسمی چری در ایران شد. تیگو 2 که در ایران با نام ام‌وی‌ام X ۲۲ شناخته می شود در ابتدا در یک تیپ ساده با گیربکس دنده ای و موتور 1.5 لیتری به بازار آمد. چری در ابتدا این کراس اوور کوچک خود را با یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی 106 اسب بخاری به همراه دو گیربکس 4 دنده اتوماتیک AT و 5 دنده دستی راهی بازار کرد. اما از سال 2017 یک نسخه 1.2 لیتری توربو شارژ نیز برای این خودرو توسط چری معرفی شد. چری تیگو 2 توربو 150 اسب بخار قدرت داشت و این نیرو رو از طریق یک گیربکس 6 دنده دستی یا یک گیربکس CVT به چرخ های جلو منتقل می کرد. باتوجه به اینکه قدرت ناچیز ۱۰۵ اسب‌بخار، از دورهای پایین در اختیار راننده نیست، نمی‌توان توقع خاصی از شتاب‌گیری ام وی ام X22 داشت و طبیعتا در زمانی بیش از ۱۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

لینک های مرتبط با نوع فروش

نهایت سرعت این خودرو، نزدیک به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد؛ درحالی‌که شرکت سازنده ادعا می‌کند میانگین مصرف سوخت آن در هر دو نمونه‌ی مجهز به جعبه‌دنده‌ی دستی و خودکار، حدود ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. این موضوع توسط خریداران X22 در ایران، تأیید نمی‌شود و باتوجه به فصل تابستان و کیفیت بنزین داخلی، اعدادی بین ۸ تا ۹ لیتر برای میانگین مصرف سوخت این خودرو در کشورمان گزارش شده است. ام‌وی‌ام X33 کراس اتوماتیک به پیشرانه یک‌لیتری سه‌سیلندر توربوشارژر مجهز است که حداکثر 112 اسب‌بخار قدرت و 150 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس اتوماتیک CVT با 9 دنده مصنوعی نیز وظیفه انتقال قدرت را در این کراس‌اوور برعهده دارد.

قیمت کارخانه محصولات کرمان موتور

صفحه آمپر تغییر کرده و به حالت متعارف آنالوگ درآمده است که البته خیلی هیجان‌انگیز نیست و انتظار ما را که حضور نمایشگر تمام دیجیتال در این بخش بود، برآورده نمی‌کند. حجم صندوق عقب ایکس ۲۲ پرو نیز معادل ۴۲۰ لیتر است که تقریبا در حد متوسط به بالا قرار دارد. آستانه‌ی قیمت این خودرو برای مدل مجهز به جعبه‌دنده‌ی دستی و آپشن‌های استاندارد (ام وی ام X۲۲ اکسلنت اسپرت EX دنده ای) ، ۱۹۸ میلیون تومان است. نمونه‌ی دنده‌ خودکار با نام ام وی ام X۲۲ اسپرت اکسلنت EX خودکار، قیمت پایه‌ی ۲۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دارد که البته نسخه‌ی فول‌ آپشن محسوب می‌شود. یکی از محصولات چری که در ایران که با نام ام وی ام توسط مدیران خودرو عرضه می شوند ام وی ام X22  است که در کلاس کراس اوور ها قرار می گیرد و توانسته رضایت خریداران را چه از نظر طراحی ، مصرف سوخت و آپشن ها جلب کند. در حال حاضر نیز خبر آزاد شدن واردات خودروهای اقتصادی به طور جدی به گوش می‌رسد و احتمالا طی چند ماه آینده رقبای معتبر و سرسختی برای کراس اوور چینی X22 پرو در بازار ایران حاضر خواهند شد، آنگاه قطعا در این رنج قیمت کار برای ام وی ام ایکس ۲۲ پرو بسیار دشوار می‌شود.

MVM X22 Pro، یکی از جدیدترین محصولات شرکت مدیران خودرو، با طراحی مدرن و امکانات به‌روز، توانسته است توجه بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای کراس‌اوور را به خود جلب کند. این خودرو با الهام از مدل‌های کره‌ای و بهره‌مندی از تکنولوژی‌های پیشرفته، تلاش دارد تا در بازار رقابتی خودروهای شهری جایگاه مناسبی کسب کند. پیشرانه 1.5 لیتری می‌تواند 116 اسب بخار را در اختیار راننده قرار دهد و گشتاور اعلام شده این موتور نیز 143 نیوتن متر است. نیروی موتور از طریق گیربکس 5 سرعته دستی (MT) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و طبق اعلام کمپانی، شتاب صفر تا صد ام وی ام X22 پرو با 1200 کیلوگرم وزن، حدود 12.5 ثانیه است. کراس‌اورهای کوچک چینی در بازار ایران پرفروش هستند اما توان رقابت با برندهای دیگر کشورها را ندارند.

همواره می‌توانید جهت انجام سرویس و تعمیرات تخصصی خودرو به مجموعه “امداد مدیران خودرو” مراجعه نمایید. این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. ام وی ام X22 موفق شده از نظر ظاهری هماهنگی و تناسب شایسته‌ای را بین عناصر طراحی خارجی خود به وجود آورد.

یک اسپویلر باریک نیز در بخش بالایی شیشه عقب و قسمت انتهایی سقف تعبیه شده که دو قطعه پلاستیکی سرازیر شده از دو انتهای آن، کناره های شیشه عقب را فراگرفته اند. فاصله بین دو محور در این خودرو نسبت به رقبا بازتر است و این موضوع به افزایش راحتی سرنشین کمک می‌کند. طراحی کابین MVM X22 شباهت زیادی با نسل جدید X33 دارد که در این بین مجموعه پشت آمپر کاملا جدید و عجیب و غریب آن را از X33 متمایز خواهد کرد. جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

قیمت X22 Pro MT:962,700,000 تومان

ضمن آنکه گیربکس سی وی تی هم به صورت نرم و با دقت کافی نسبت به اشاره شما روی پدال گاز واکنش نشان می‌دهد و عملکرد نسبتا قابل قبولی را از خود به نمایش می‌گذارد. ام‌وی‌ام X22 برخلاف بسیاری از هاچ‌بک‌کراس‌ها و کراس‌اوورهای کامپکت شهری، ارتفاع زیادی از سطح زمین دارد و در نتیجه برای عبور از دست‌اندازهای بزرگ یا مسیرهای خاکی روستایی کارآمد است. اما با این حال پیشرانه بسیار ضعیف، ساختار تک دیفرانسیل و سایر ویژگی‌ها فنی این محصول باعث شده‌اند که ماجراجویی‌های X22 همینجا به پایان برسد. البته ما در این رنج قیمتی هیچ خودرو آفرودر صفر کیلومتری نداریم و اگر به یک خودرو چند منظوره نیاز داشته باشید مجبورید به سراغ گزینه‌های دست دوم هم قیمت نظیر سوزوکی ویتارا با عمر حدود 10 سال بروید.

شرایط فروش ام وی ام منتشر شد [اسفند 1403]

همچنین ضریب تراکم سیلندر این پیشرانه برابر با نسبت 1 به 11.4 است که تمایل این پیشرانه به استفاده از بنزین سوپر را افزیش می دهد. وظیفه انتقال قوای پیشرانه به سمت چرخ‌های جلو نیز برعهده گیربکس 4 سرعته اتوماتیک (9 سرعته سی وی تی در نسخه های 1400 و 1401) و یا 5 سرعته دستی نهاده شده است. ثبت نام x22 در طرح های فروش نقدی و اقساطی، از طریق سامانه فروش اینترنتی مدیران خودرو انجام می گیرد.

دامنه حرکت گردشی عقربه سرعت‌شمار حداکثر تا ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت درجه‌بندی شده و عقربه دورسنج نیز در مسیری که به بیش از هشت قسمت تقسیم شده، حرکت می‌نماید. نمای داخلی ایکس 22 به ویژه در بخش داشبورد، غربیلک فرمان و پنل درب‌ها، یک سروگردن بالاتر از رقبای هم قیمت بوده و از ظاهری نسبتاً مدرن برخوردار گشته است. در ظاهر خودرو، چراغ‌های روز (دیلایت) و راهنماها روی یک نوار اریب و باریک قرار گرفته‌اند و جلو پنجره کهکشانی که مشابه آن را در مدل‌های تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو هم دیده‌ایم. مثل دیگر کراس‌اورهای چری، X22 هم به دلایل مختلف، از جمله نداشتن استانداردهای اتحادیه‌ی اروپا، در کشورهای جهان اول حضور ندارد. به همین دلیل مؤسسات معتبر آزمایش ایمنی، مثل بنیاد ایمنی خودروی اروپا (Euro NCAP) و سازمان بیمه‌‌ی خودروهای آمریکا (IIHS)، تست تصادف از این خودرو نگرفته‌اند. با این اوصاف، جالب است که در سایت اصلی چری چین و همچنین نماینده‌ی رسمی این خودرو در ایران، هیچ اشاره‌ای به میزان ایمنی X22 نمی‌شود و حتی گزارشی از نتیجه‌ی تست تصادف این خودرو در بنیاد ایمنی خودروی چین (C-NCAP) در دسترس نیست.

شتاب صفر تا صد ام وی ام ایکس ۲۲ پرو چیزی حدود ۱۴ ثانیه ذکر شده که قاعدتا پاسخگوی انتظارات خانوادگی خواهد بود. گرچه دامنه تحولات داخل ماشین x22 پرو گسترده‌تر است اما لزوما دلچسب‌تر به نظر نمی‌رسد. طراحان نیت خوبی برای ایجاد تحول و نوآوری در کابین قدیمی این خودرو داشته‌اند، اما متاسفانه در عمل طرح داشبورد ام وی ام ایکس ۲۲ پرو خیلی جذاب و عامه‌پسند از آب درنیامده است. شیوه طراحی نامتقارن و استفاده نسبتا نابجا از اشکال هندسی و زوایای تند در داشبورد، موجب شده تا این بخش  علی‌رغم بهره‌مندی از الگوی جدید و خلاقانه، خیلی زیبا و مطابق با سلیقه مشتریان ایرانی احساس نشود. در ادامه یک بررسی جامع درباره تغییرات ظاهری، مشخصات فنی X22 PRO ، آپشن های ایکس ۲۲ پرو و کلیه جنبه‌های ظاهری و باطنی این کراس اوور شهری کوچک خواهیم داشت. زیر کاپوت ام‌وی‌ام X22 یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 105 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن‌متر گشتاور وظیفه تامین نیروی محرکه ماشین را بر عهده گرفته است و یک جعبه‌دنده 4 سرعته اتوماتیک (و یا 5 سرعته دستی) این نیرو را به چرخ‌های جلویی میرساند.

هم چنین، شرایط فروش اقساطی و قیمت کارخانه و بازار x22 این محصول را بررسی کردیم. به‌نظر می‌رسد نسخه‌ی دنده دستی با آپشن‌های پایه و قیمت پایین‌تر، جذابیت بیشتری برای بازار ایران داشته باشد؛ چرا که می‌توان با اقساطی تا ۶۰ ماه همراه پیش‌پرداخت ۵۰ میلیون تومان نیز صاحب X22 شد. این نمونه در شتاب‌گیری و عبور از شیب‌ها، عملکرد بهتری در مقایسه با نمونه‌ی مجهز به جعبه‌دنده‌ی خودکار دارد؛ ضمن اینکه معکوس‌های ناگهانی نخواهد داشت و کنترل بهتری به راننده می‌دهد. این موضوع در کنار مصرف سوخت کمتر، اختلاف قیمت با مدل دنده خودکار را توجیه می‌کند. به‌نظر می‌رسد سازندگان X22 با هدف کنترل مصرف سوخت و آرامش پیشرانه، آن را برای قدرتی در حد ۱۰۰ اسب‌بخار طراحی کرده‌اند.

با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهره‌مند شوید. خیلی از خودروسازان معروف ۳ سیلندر توربو تولید می کنند.اگه خراب شد بیمه هم که هست. با توجه به افزایش ارتفاع مرکز ثقل MVM X22 به شکل قابل توجهی از سطح زمین فاصله گرفته و این نکته ایست که در زمان تغییر مسیرهای ناگهانی یا انجام حرکات نمایشی توسط راننده به چشم می آید. البته باید تاکید کرد که هندلینگ و پایداری خودرو برای انجام مانورهای عادی و رانندگی روزمره قابل قبول به نظر می رسد و مهندسان چینی با سفت تر کردن فنربندی از حرکات گهواره ای بدنه (بادی رول) کاسته اند.

صندوق عقب نیز به‌صورت استاندارد دارای ۴۲۰ لیتر فضای مفید است؛ هرچند که با جمع‌ کردن صندلی‌ها می‌توان آن را افزایش داد. زیر داشبورد، داخل در و زیر کنسول میانی هم چندین محل مختلف برای قرار دادن وسایل کوچک پیش‌بینی شده است. وقت بخیر، بنده این ماشین رو دارم واقعا ماشین خوبیه قبلا sd اتومات داشتم , هیوندای هم سوار شدم اصلا احساس میکنی ماشین ۲ م به بالا کره یا ژاپن سوار شدی آپشن بی نظیر موتور و گیر بکس cvt کاملا همخوانی دارد اصلا متوجه صدای تغییر دور موتور و حتی تعویض دنده نمیشید .

{

نقد و اقساط بدون بهره x22 دنده ای اسپرت لاکچری 402

|}

همچنین به دلیل بهره‌مندی از سیستم‌های کنترل پایداری، تعادل خودرو در عبور از پیچ‌ها بهتر شده اما همچنان در سرعت‌های بالا بادی‌رول و تکان‌های جانبی دور از انتظار نیست. قدرت ترمزها نیز می‌تواند در شرایط عادی متناسب و تا حد زیادی اطمینان‌بخش برآورد شود. ام‌وی‌ام X22 از آپشن‌هایی نظیر ترمزهای چهار چرخ دیسکی مجهز به ABS و EBD و کیسه هوا برای سرنشینان جلو برخوردار است. ضمن اینکه X22 از نظر فرمان پذیری هم خودرو چندان ایده‌آلی نیست و پایداری خوبی ندارد. پنل کیلومتر شمار تعبیه شده در خودروی ام وی ام ایکس 22 از طراحی مدرن و خاصی بهره می‌برد. در پس زمینه این پنل صفحه‌ای با پترن لانه زنبوری وجود دارد که در وسط آن یک نمایشگر کوچک دیجیتال قرار دارد و اطلاعاتی نظیر دمای موتور، میزان سوخت و مسافت پیموده شده را به نمایش می‌‎گذارد.

سایز شیشه‌ی عقب، قابل قبول است و با دو قطعه‌ی باریک پلاستیکی در حاشیه و زیر بالچه ارائه می‌شود. طول 4200 میلی‌متر، عرض 1760 میلی‌متر و ارتفاع 1570 میلی‌متری این کراس‌اوور چینی وعده مرکبی نسبتاً جمع‌وجور و مناسب برای استفاده‌های شهری را به مخاطب می‌دهد. زیر کاپوت پیشرانه‌ای به حجم 1497 سی‌سی و بیشینه قدرت و گشتاور به ترتیب 105 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه و 135 نیوتون‌متر در 2750 دور بر دقیقه آرمیده که با التفات به وزن خشک کمتر از 1300 کیلوگرم می‌تواند تا حدودی راضی‌تان کند. برای جعبه‌دنده هم دو گزینه چهار سرعته خودکار و پنج سرعته دستی پیشِ رو دارید. این کراس اوور جدید تازه‌وارد که نخستین بار روز پانزدهم نوامبر امسال (بیست‌وپنجم آبان) در پکن رونمایی شد، درواقع همان چری تیگو 3X است که در بعضی کشورها ازجمله ایران به‌صورت ری‌بَج (rebadge) با برند MVM عرضه می‌گردد. بد نیست اشاره کنم که همزمان با کشورمان، در شیلی، برزیل، روسیه و خودِ چین هم روی خط تولید خواهد رفت.طراحی آن بر پایه زبان جدید چِری موسوم به “پویایی در حرکت – Life in Motion” بوده و تلاش شده تا ازنظر ظاهری و داخلی خودرویی به‌روز و توانمند جلوه کند.

این خودرو برای گردش کامل به دایره‌ای با شعاع ۵.۲۵ متر نیاز خواهد داشت؛ درحالی‌که فاصله‌ی محورهای ۲.۵۵۵ متر دارد. من مرتضی قانع هستم، متولد 1373 در اراک، دانش آموخته مهندسی کامپیوتر و مدیریت بازرگانی. سال 1396 کار خودم را در حوزه تولید محتوا در زمینه‌های خودرو، فناوری و نظامی آغاز کردم.

{

ام‌وی‌ام X22 Pro IE، مدل ۱۴۰۲

|}

بنابراین علاقه مندان به خرید این خودرو کراس اوور، باید در زمان فعال شدن طرح فروش به سامانه مذکور مراجعه نمایند. کمربند ایمنی ۳‌ نقطه‌ای برای تمام سرنشینان، کیسه هوای SRS برای سرنشینان جلو، سیستم ترمز دیسکی مجهز به ABS+EBD برای چهار چرخ، سیستم هشداردهنده و قفل ضد سرقت ایموبلایزر، امکانات فنی برجسته‌ی کراس‌اوور ام‌وی‌ام هستند. ام وی ام ایکس22 به یک پیشرانه 1.5 لیتری (1497 سی سی) 16 سوپاپه مجهز شده که حداکثر توان خروجی آن در دور موتور 6000rpm برابر با 105 اسب بخار بوده و نهایت گشتاور حاصل نیز معادل 135 نیوتن‌متر است که در دور موتور 2750 در اختیار راننده قرار خواهد گرفت. تیگو2، تیگو X3 و MVM X22 ، کلیه نام‌هایی است که به کراس اوور جمع و جور شرکت خودروسازی چری چین اطلاق می‌شود. این خودرو که از زمستان سال ۹۵ وارد کارزار خودرویی کشور شده، بر مبنای دیگر محصول مشهور چری در ایران یعنی ام وی ام 315 (چری A13) طراحی و تولید شده است.

در مجموع می‌توان اینطور بیان نمود که ایکس22 نسبت به خودروهای هم رده داخلی از ظاهری جذابتر با شاخصه های اسپرت بیشتری برخوردار است. ایکس22 توانسته طی مدت نسبتاً کوتاهی که از عرضه آن می‌گذرد، گوی رقابت را از بسیاری محصولات هم قیمت مشابه برباید و محبوبیت بالایی در بین مشتریان ایرانی برای خود دست‌وپا کند. مشخصات فنی دقیق انواع خودرو MVM و چری در بازار کشورمان، مقایسه‌ی آن‌ها با محصولات برندهای دیگر، بحث و تبادل نظر پیرامون آن‌ها، پرسش و پاسخ کاربران و کارشناسان به‌همراه گالری تصاویر این خودروساز چینی را در بخش محصولات زومیت ببنید.

سیستم نصب شده در خودرو MVM X22 می‌تواند تقریباً از همه اسناد، تصاویر، موسیقی و فرمت‌های ویدیویی پشتیبانی کند. این خودرو پیشرانه 1.5 لیتری (1497 سی سی) 16 سوپاپه دارد و حداکثر توان خروجی 6000rpm برابر با 105 اسب بخار و 135 نیوتن متر گشتاور است. در قسمت پایین نمایشگر، کنترلگرهای چرخان سیستم تهویه، دکمه فلاشر، گرمکن شیشه عقب، خروجی USB و پورت برق ۱۲ ولتی قابل مشاهده است.

در بخش‌های جانبی و عقبی تغییرات کمتری وجود دارد، اما همچنان ظاهری به‌روز و جوان‌پسند دارد. سیستم هوشمند نصب شده روی خودرو ام وی ام ایکس 22 از اتصال رابط USB پشتیبانی می کند. این بدان معناست که می‌توانید از رابط USB نصب شده بر روی وسیله نقلیه برای اتصال فلش مموری USB یا هارد دیسک و پخش موسیقی با کیفیت بالا و فیلم‌های HD استفاده کنید.

فارغ از جعبه‌دنده‌ی دستی یا خودکار که مهم‌ترین عامل در قیمت نهائی ام وی ام X22 محسوب می‌شود، این خودرو در دو تیپ ساده و اسپرت نیز شناخته می‌شود که تفاوت‌های ظاهری خاصی با یکدیگر دارند. نمونه‌ی اسپرت، دارای سقف مشکی است؛ اما تقریبا تمامی نمونه‌های ام وی ام x22 موجود در ایران، دارای سانروف برقی و رینگ اسپرت ۱۶ اینچ هستند. پیشرانه‌ی X22، از فناوری DVVT استفاده می‌کند که درواقع سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها است. به لطف این سیستم، مصرف سوخت بهینه ‌می‌شود و البته صدای پیشرانه در سرعت‌های ثابت، کاهش می‌یابد. ضریب تراکم این پیشرانه، ۱۱.۴ است و با استاندارد آلایندگی یورو ۵ ارائه می‌شود. از نکات مثبت این خودرو، می‌توان به ترمزهای قابل قبول ساخت بوش آلمان اشاره کرد.

تفاوت آپشن‌ها و  X22 در دو نمونه‌ی ساده و اسپرت ناچیز است و تنها مود رانندگی اقتصادی در نسخه‌ی اسپرت خودکار وجود دارد که می‌تواند با تعویض دنده در دور موتورهای پایین‌تر، مصرف سوخت را کاهش دهد. مدیران خودرو سال‌ها است که به همکاری با چری چین می‌پردازد و خودروهای خود را با برند MVM به بازار ارائه می‌کند. این شرکت به‌تازگی از خودروی کراس اوور ایکس ۲۲ رونمایی و قیمت آن را مشخص کرده است. این خودرو در بازار چین با نام چری تیگو ۳ ایکس (Chery tiggo x3) شناخته می‌شود. ام‌وی‌ام ایکس ۲۲ دستی ساده با قیمت ۵۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ام‌وی‌ام ایکس ۲۲ دستی اسپرت با قیمت ۵۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عرضه می‌شوند. قیمت ام‌وی‌ام ایکس ۲۲ اتوماتیک ساده ۶۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ام‌وی‌ام ایکس ۲۲ اتوماتیک اسپرت ۶۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

ادوات پلاستیکی، پیرامون گلگیرها را هم فرا گرفته‌اند و مانند بسیاری از خودروهای امروزی، از سپر جلو تا سپر عقب امتداد دارند. طرح چرخ‌ها نسبتا ساده و البته اسپرت و قابل قبول است؛ اما در همه‌ی نسخه‌ها از سایز ۱۶ اینچ خواهد بود که چندان بزرگ نیست. زیبایی این بخش، با خطوط حجم‌دهنده‌ای شکل می‌گیرد که از گوشه‌ی چراغ عقب در امتداد دستگیره‌ها تا گلگیر جلو ادامه دارد. از سویی دیگر، طراحی سه‌بعدی بدنه در گلگیر عقب و نزدیکی رکاب‌ها نیز به‌خوبی انجام شده است. علاوه بر این، قیمت و شرایط فروش در هر طرح هم به صورت کامل از طریق بخشنامه ها اطلاع رسانی می شود.

نمای جانبی از زیر تیغ قلم طراحان جان سالم به در برده و به جز یکی دو مورد جزئی، تحول چشمگیری در آن به چشم نمی‌خورد. متاسفانه در نمای عقب نیز که انتظار داشتیم  حداقل نوع طراحی چراغ‌ها و سپر متناسب با قسمت جلو تغییر کند و تا حد زیادی به‌روزرسانی شود، تحول دلچسبی به چشم نمی‌خورد. بنابراین مهم‌ترین انتقاد ما نسبت به ظاهر x22 pro، همین عدم تحول نمای عقب است که می‌توانست امروزی‌تر باشد و آتش انتقادات را با آب سرد خود تا حد زیادی فرونشاند. در نگاه اول شاخص‌ترین تغییر ام وی ام x22 پرو نسبت به نسخه قبلی، برخورداری از چهره جدید و تا حدودی فانتزی است که به نظر می‌رسد از برخی محصولات کره‌ای مثل هیوندای کنا و دیگر تولیدات مطرح بین‌المللی به عاریت گرفته شده باشد. چراغ‌های دیلایت نواری به حالت ابرویی جای چراغ‌های اصلی را گرفته و در پی آن چراغ‌های اصلی هم به میانه بخش جانبی سپر جلو منتقل شده است.


خودرو mvm x55 قیمت